10 lutego 2015 roku odbędzie się Sales Camp #2 w Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie. Jako prelegent wystąpi tam Jakub Królikowski – Head of Sales @UsabilityTools, platformy, która pomaga klientom takim jak T-Mobile, Thomson Reuters czy Symantec zwiększać konwersję i optymalizować User Experience.
 
1. O czym opowiesz podczas swojego wystąpienia?
Tematem mojej prezentacji będzie efektywne wdrażanie procesów sprzedażowych w biznesach SaaS. Opowiem o budowaniu teamu outbound sales. Postaram się przekazać wiedzę na temat ludzi, których należy zatrudniać do takich zadań oraz wyjaśnić, jakie procesy są konieczne i jakie narzędzia wykorzystywać, aby zwiększyć efektywność pracy działu Sales.
 
2. Na co powinien zwrócić uwagę przedsiębiorca, który otwiera się na handel zagraniczny?
Najważniejsze dla mnie elementy to skupienie się na konkretnej niszy oraz zdobywanie wiedzy na temat ekspansji oraz rynku z osobami bardziej doświadczonymi. Przedsiębiorca powinien zdecydować, jakie firmy będzie targetował. Komunikat powinien być dopasowany do konkretnych verticali i stanowisk. Jeśli określona wcześniej grupa docelowa się nie sprawdza, trzeba iść dalej – często okazuje się, że najlepsza grupa docelowa jest zupełnie inna niż na początku myśleliśmy. W kwestii zdobywania wiedzy, nie ma nic lepszego niż kontakt z firmami, które taką ekspansję mają już za sobą. Cenny jest też kontakt z potencjalnymi klientami, których prosimy o zwykły feedback. Tutaj przypomina mi się fajne doświadczenie firmy Datanyze. CEO powiedział: „If you want advice, ask for money. But if you want money, ask for advice”.
 
3. Co najbardziej zaskoczyło Cię podczas pracy z klientem zagranicznym?
Najbardziej zaskakujące jest pozytywne nastawienie oraz zdecydowanie. W kontaktach z klientem zagranicznym nie jest problemem uzyskanie informacji na temat procesu decyzyjnego i budżetu. Gramy w otwarte karty, jesteśmy konkretni i uzyskanie negatywnej odpowiedzi od potencjalnego klienta też jest ok, bo nie tracimy cennego czasu. Porównując do polskiego rynku, gdzie klienci nie przekazują wszystkich kluczowych informacji, są zwykle dość nieufni, a budżety to największa tajemnica, „za granicą” jest po prostu łatwiej.
Zapisy na Sales Camp #2: