Jednym z prelegentów Sales Camp #2 (10 luty 2015 r. – Akademia Leona Koźmińskiego, Warszawa) jest Tomasz Karwatka – Prezes Zarządu Divante, firmy kompleksowo obsługującej e-Commerce w Europie i USA. Pisze na blogach ideas2action.pl oraz divante.co/blog.

1. O czym opowiesz podczas swojego wystąpienia?

Podczas mojego wystąpienia opowiem o tym jak w ciągu roku zwiększyliśmy udział sprzedaży zagranicznej w Divante z 0 do bliska 30%. Opowiem o metodach promocji, generowania leadów oraz domykania sprzedaży, które sprawdzają się w branży usług IT. Podzielę się też kilkoma nieprawdziwymi mitami, które mogą kosztować handlowca wiele nerwów i pieniędzy.

2. Na co powinien zwrócić uwagę przedsiębiorca, który otwiera się na handel zagraniczny?

W Divante proces ten ciągle jeszcze trwa, nie czuję się zatem ekspertem. Sam liczę, iż na Sales Camp dowiem się sporo nowego 🙂 Ja na pewno zwracałbym uwagę na wykorzystanie przekładni z rynku lokalnego. W naszym wypadku okazało się, że znajomość marki Divante może skutecznie zapewnić nam np. wiele fav-ów dla prezki na Slideshare, co wywinduje ją na homepage Slideshare, gdzie faktycznie docieramy już globalnie. Polacy bardzo kibicują firmom realizującym ekspansję międzynarodową – to niespotykana u nas nigdzie indziej pozytywna siła społeczności młodych biznesów. De facto dzielenie się wiedzą o tym na Sales Camp wpisuje się w ten trend.

3. Co najbardziej zaskoczyło Cię podczas pracy z klientem zagranicznym?

Najbardziej zaskoczyło mnie to, że w wielu wypadkach rzeczy dzieją się szybciej. Jeśli nie reagujesz w 24 h, jesteś zbyt wolny, by działać na rynku międzynarodowym. 

Zapisy na Sales Camp #2:
http://edu.divante.pl/events/sales-camp-2/